משכנתא לבניה עצמית

משכנתא לבניה עצמית

כאשר אדם קונה דירה, בית פרטי חדש או יד שנייה, הוא חותם עם המוכר על הסכם מכר ויש סכום מוחלט של עלות הנכס.  בהתאם לאפשרויות הפיננסיות שלו, הוא מבקש משכנתא  עבור חלק מהעלויות וכך הוא מקדם את התהליך. 

לעומת זאת כאשר מדובר בבנייה עצמית הלקוח בונה תקציב עבור כל פלח של העבודה, כמו לדוגמה עבור עבודות חפריה ודיפון, שלד, יציקה, עבודות אלומיניום, חשמל, אינסטלציה וכו'. אך כיוון שמדובר בעבודה מורכבת אשר מתבצעת באמצעות אנשי מקצוע רבים שהם קבלני משנה ונמשכת לאורך זמן, יש לא אחת חריגות מהתקציב.

לאור זאת תנאי הקבלה של משכנתא לבניה עצמית הם שונים ממשכנתא רגילה. בשלב ראשון הלקוח מגיש בקשה עבור מלוא הסכום הדרוש לו שהוא עד תקרת % 75 מהתקציב. נציגי הבנק לא יאשרו תמיד את מלוא הבקשה ולעיתים הסכום המרבי יהיה נמוך יותר. לאחר קבלת האישור מנציגי הבנק ייקבעו כל התנאים המסחריים. 

אופן תשלום ההלוואה על ידי הבנק עם משכנתא לבניה עצמית

לצורך קבלת המשכנתא, יש כמה תנאי סף כמו העברת מסמכים המעידים על כך שקיים היתר בנייה שאושר על ידי הרשות המקומית או האזורית, תוכנית בנייה מאושרת וחוזה פיתוח.

משכנתא לבניה עצמית מועברת בנתחים על פי קצב התקדמות הבניה וזאת בהתאם לגודל התקציב בכל סוג של עבודות. על פי ההספק של הבנייה שבוצעו השלבים הנדרשים יוכל הלקוח לקבל נתח כספי נוסף. שמאי המקרקעין מטעמו של הבנק יבדוק את ההתקדמות בשטח מול התוכנית בנייה ורק לאחר אישורו של גורם סמכותי זה, יועבר תשלום ללקוח. 

משכנתא מסוג זה ניתנת לפרק זמן שהוא עד 30 שנה במקסימום. יועץ משכנתא לבניה עצמית שבוחן את המסוגלות הכספית של כל לקוח על פי המחויבויות הכספיות השוטפות מול ההכנסות שלו, יסייע בהחלטה לאיזו תקופה כדאי לקחת את ההלוואה כמו 30-25-20 שנה. 

ייעוץ משכנתאות 

משכנתא לבניה עצמית היא שונה מכל משכנתא אחרת ולכן קיימת חשיבות רבה להיעזר בשירותי הייעוץ המקצועיים של חברת KR  כסף חכם בנדל"ן שהיא חברה בהתאחדות יועצי המשכנתאות ופועלת שנים רבות בסיוע ללקוחות בקבלת המשכנתאות הטובות ביותר עבורם.

 

חברת KR כסף חכם בנדל"ן מתמקדת בכמה אלמנטים בסיסיים:

✓ הענקת שירות ייחודי ללקוחות הכולל מקצועיות ואובייקטיביות.
✓ ליווי אישי ומקצועי לקבלת תנאים מסחריים מיטביים כמו ריביות, עמלות וגובהה ההחזר.
✓ מציאת הדרך הטובה ביותר עבור הלקוח שהיא תואמת את צרכיו ואינה מושפעת משיקולים כאלו ואחרים של הבנק. 

משכנתא לבניה עצמית
KR כסף חכם בנדל"ן
משכנתא לבניה עצמית
אולי יעניין אותך גם:

משכנתא הפוכה מה זה

הרעיון של משכנתא הפוכה גדל בהתמדה בפופולריות כאופציה פיננסית לבעלי בתים מבוגרים. הסדר ייחודי זה מאפשר לכם הלוואה במזומן כאשר הבית שלכם משמש כבטוחה להלוואה

קרא עוד »

לאחד הלוואות – כל היתרונות

התחייבויות כספיות מגיעות אלינו לרוב מכל הכיוונים. משכנתאות, הלוואות לרכב והלוואות אישיות יכולות ליצור חובות שקשה להחזיר. במיוחד בישראל, שבה יוקר המחיה יכול להיות משמעותי,

קרא עוד »

איחוד הלוואות ומשכנתא

יוקר המחיה ועומס המחויבויות הן העסקיות והן של משקי הבית בישראל, גורמים לכך שאנשים פרטיים וגם אנשי עסקים זקוקים מעת לעת להלוואות. יש מקרים שבהם

קרא עוד »
שתפו ברשתות חברתיות:
ליעוץ ראשוני ללא התחייבות
מלאו את הפרטים